Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Четвер, 18.04.2024, 15:26 |
Я - учитель-"творець" | |
Вітаю Вас Гість |
|
Ейдетичні вправиМетод Цицерона або метод місць
Щоб запам’ятати певний матеріал пропоную учням ясно уявити собі предмет, який необхідно запам’ятати, і поєднати його образ з образом певного місця, який легко «виймається з пам’яті». Наприклад, засоби, види та жанри живопису порівнюються з образом багаття, де виражальні засоби живопису – дрова, види – полум’я, дим – жанри. Всі елементи зв’язані і не можуть існувати один без одного. Образ багаття «виймається», а знання видів, жанрів та виражальних засобів – залишається.
«Уявний мультик або ланцюжковий метод»
Наприклад, щоб запамятати засоби виразності в графіці можна створити "мультик", де крапка підстрибує, перетворюється на штрих, який витягується в лінію, що в свою чергу стає плямою.
«Ефект присутності»
Створення у свідомості учнів образних картин, пов’язаних із актуалізацією різноманітних рецепторів (зорового, слухового, тактильного тощо)
«Діалог з мистецтвом»
Ознайомлення учнів з різноманітними тлумаченнями, даними художниками, скульпторами, композиторами та ін. Таким чином, відбувається, з одного боку – здійснення міжпредметних зв’язків, з іншого – продовження розуміння художнього твору на наочно-чуттєвому рівні.
«Акровербальний метод»
Складання віршиків, жартівливих фраз, в яких зашифрована яка-небудь інформація. Цей метод заснований на креативному перетворенні «сухої» інформації на «живі» тексти. Це може бути, наприклад, «шифрування» навчального матеріалу у вірші, пісні або анекдоти.
Метод Аткінсона Метод ключових слів, наприклад прийом базується на застосуванні двох опосередковуючих ланцюгів — акустичного й образного, які використовуються для формування мнемонічних асоціацій. Він може бути легко пристосований для полегшення запам'ятовування слів. Наприклад, щоб діти запам’ятали, що живопис це малярство, створюємо образний ланцюг: схоже слово малюк –малюк, який малює – малюк завжди малює те, що бачить.
«Фігури й образи» Діти на дошці розглядають різні силуетні форми і запам’ятовують. Дошку закривають і діти малюють те, що запам’ятали. Звіривши результати виконаної роботи у дітей, ці фігури необхідно перевести в незвичайні образи, тобто «оживити». Дітям пропонують ще раз розглянути і запам’ятати «живі образи». Дошка закривається, діти зображують образи, які запам’ятали. Результат порівнюють з попереднім. Після цього, можна запропонувати дітям на певний час стати чарівниками і зруйнувати «живі образи», перетворивши їх на інші з допомогою «чарівного олівця-малювця» або просто змінити деякі їх елементи.
«Настрій» Діти ходять по кімнаті, відчуваючи власне тіло. Ведучий. Подумайте про власний настрій, у якому ви почали вправу. За допомогою ходи продемонструйте різний настрій. Кожен рух виконуйте протягом 10-ти секунд. Рухайтесь як: ^ дуже втомлена людина; ^ щаслива людина, яка отримала радісну звістку; ^ людина, яка постійно чогось боїться; ^ геній, який отримав Нобелівську премію; ^ людина, у якої «нечиста» совість; ^ канатоходець, який рухається по дроту. Повертаючись на своє місце, покажіть настрій, у якому перебуваєте зараз.
«Кольори-непосиди» Перед уроком кольори спектрального кола розміщуються по класі. Пропоную дітям уявити, що у клас завітали кольори-непосиди. Кожен розмістився, де йому зручно. Діти запам’ятовують колір і його місцезнаходження у класі. Необхідно пройти цими місцями ще раз, назвавши кольори в порядку починаючи з червоного. |
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Конструктор сайтів - uCoz |